عبدالقادر بلوچ
 
خداحافظ هفتادهزارانسان
خداحافظ بم .یک وبلاگ و یک وبلاگ نویس نمی تواند غم تو را بیان کند .
فردا دوباره روز می شود و وبلاگ باید به روز بشود .
فردا دوباره همه ی آنهایی که از سراسر جهان پیش تو آمدند می روند .
فردا دوباره بولدوزرها مثل زلزله های قبلی خواهند آمد و با تیغ سرد و بی احساس خاطرات تو را هموار خواهند کرد .
فردا دوباره حضرت رهبر از ارتش بیست میلیونی و عطر بسیج خواهد گفت . هاشمی رفسنجانی برای آمریکا شاخ و شانه خواهد کشید . یزدی به اسراییل فحش خواهد داد .
فردا خاتمی دوباره از گفتگوی تمدنها خواهد گفت .
فردا دوباره زلزله خواهد آمد . دوباره مردم خواهند مرد .
کسی برای من ، کسی برای تو فکری نمیکند .
خدا حافظ هفتاد هزار انسان .
خداحافظ بم .
گزارش سیاسی – عبادی
بعد از اینکه سگهای آمریکایی هم به بم رسیدند نهایتاً حضرت رهبر هم برای سرکشی به منطقه تشریف بردند . حضرت رهبر بلافاصله به میان مردم رفته و خود و همراهانشان خاضعانه روی زمین خالی و روی خاکها نشستند و برای زجر کشیدگان نطق فرمودند . حضرت رهبر فرمودند : من و همراهانم فرعون و فرعونیان نیستیم ، "آن" پدر و پسر هرکجا می رفتند تشریفات می کردند . و لا کن ما و شرکاء مکتبی هستیم . سپس حضرت رهبر و همراهان که ماشاء الله تعدادشان کم نبود و همه سرحال و قبراق بودند در عملیات آوار برداری شرکت نموده و یکی دونفر را از زیر آوار بیرون آوردند . در این لحظه حضرت رهبر و دوستان به بهشت زهرای بم رفتند و با عده ای از باز ماندگان بر تعدادی از جسدها که هنوز دفن نشده بود نماز میت گذاردند . پس از این مراسم ولی فقیه و اطرافیان به گشت و گذار پیاده در شهر پرداخته ، هر جا دردمندی می دیدند اورا مورد تفقد قرار داده به درد دلش گوش می دادند . گزارشهای تأیید نشده ای هم هست که حضرت رهبر شب را همانجا ماندند تا مثل شاه عباس با لباس مبدل از چادر گروههای امداد سرکشی کرده و ضمن تشکر و قدر دانی از آنهاجهان و جهانیان را با رأفت و میهمان نوازی خود انگشت به دهان بگذارند . اما خبر گزاریها ی رسمی گزارش دادند رهبر جمهوری اسلامی پس از چند ساعت بلافاصله به تهران باز گشتند . در زیر برای آندسته از ضد انقلابهایی که ممکن است این گزارش را باور نکنند چند عکس از آنچه عرض شد به عنوان مدرک ارائه می شود . خواهشمند است به دقت به آنها توجه فرمایید .
چه می شود ما را ؟
برای ما :
ایتالیا ارگ بم را تعمیر می کند .
آلمان جسد بیرون می آورد .
انگلیس خاک برداری می کند .
فرانسه زخمی درمان می کند .
سویس و نروژ و هلند و این و آن پول می دهند .
آمریکا و چین و دیگران سگ و پتو می آورند .
بم گریه می کند .
خاتمی نطق می کند .
کروبی تشکر می کند .
رفسنجانی شرکت می زند .
رهبر شعار ارتش بیست میلیونی می دهد .
خارج بحث سیاسی می کند .
داخل در انتخابات شرکت می کند .
پیدا کنید ایران را .پیدا کنید ایرانیان را .
مملکتی است و بی صاحبی .
منم و هزار بدبختی .
برای خاکی به سر کردن ،
دیر می شود .
باید بروم .
ای گل!
گل من اینجاست .
به جای قلب من
- اینجا ،
بتپ .
رهبر آن نیست که وسط فرماندهان نظامی خودش نطق کند . رهبر کسی است که میان مردمش حرف بزند .

آه بم
زلزله ای مشابه با آنچه که در بم اتفاق افتاد و احتمالاً بیست هزار نفر را کشته ، در ژاپن اتفاق می افتد و یکی نمیمیرد . چرا؟ . آه بم ... مردم بم ...ارگ بم
قضاوت عادلانه
جمهوری اسلامی بسیارشجاع وقابل اعتماد ! از ترس جان خودش پاکستان را لو داده که به او در ساختن بمب اتم کمک کرده است . ژنرال پرویز مشرف برای فرار از مهلکه ، عبدالقادر خان پدر بمب اتم پاکستان را لو داده است . می ترسم عبدالقادر خان برای نجات خودش مرا لو بدهد که وبلاگ دارم . ایها الناس من مثل معمر القذافی خرم از کره گی دمب نداشته و معتقدم جهان باید خالی از سلاح اتمی و کشتار جمعی باشد و تنها آقام آمریکا و سرورم اسراییل می توا نند مستثنی باشند .
حکایت : شیری و گرگی و روباهی به راهی می رفتند .پس شیر آهویی شکار کرد . به گرگ گفت آن را تقسیم کند . گرگ گفت : کله پاچه از آن روباه . جگر از آن من و بقیه از آن پادشاه . شیر گرگ را بدرید که در حضور ما غلط جگر خوری شما و کله پاچه خوری روباه چه باشد؟ .
پس آن گاه به روباه گفت تقسیم کند . روباه گفت : کله پاچه صبحانه ی حضرتعالی ، جگر شام سرکار و ما بقی مختصری است که می توانید نهار میل بفرمایید . شیر شاد گشته گفت : خوشمان آمد ، چنین قضاوت عادلانه از کجا آموختی ؟ . روباه گفت : از شکم پاره ی گرگ .
خر را باید از پل گذراند
همانطور که خیلی از آخوندها را دکتر و مهندس صدا می زنند .خیلی از دکترها و مهندسین را جا دارد که حجةالا سلام و آیت الله خطاب کرد . دکتر ابراهیم یزدی از همان هایی است که باید ثقة الا سلام صدایش کرد .رابطه ی ایشان با جمهوری اسلامی و رابطه ی جمهوری اسلامی با ایشان از رابطه ی پس پرده ای گذشته و به رابطه ی پستویی رسیده . گاهی نظام چنان عمل میکند که انگار ثقة الاسلام ابراهیم رهبر اپوزسیون داخل و خارج است . گاهی خود حضرت دکتر چنان وانمود می کند که انگار چیزی نمانده که رژیم را ساقط کند . در صورتیکه همه می دانند که حاج آقا یزدی نخود تمام آشهایی است که رژیم پخته و می پزد .
از حق نگذریم نظام هم قدر این آچار فرانسه را می داند . همین چندی پیش بود که ثقة الاسلام-حاج آقا – دکتر – ابراهیم یزدی در نامه ای محرمانه که معلوم نیست به چه کسی نوشته بود پیشنهاد کرد که اگر می خواهید مردم در انتخابات شرکت کنند همه ی زندانیان سیاسی را آزاد کنید . بعد هم طی مصاحبه هایی با رادیو های کفار چپ و راست از این نامه به اصطلاح محرمانه و محتویاتش داد سخن داد. امروز رژیم دقیقاً دارد همان توصیه را عمل می کند . زندانیان سیاسی را آزاد می کند . خنده دار آنجاست که خاتمی عمامه اش را کج می گذارد و قمپز در می کند انگار این بخار از کابینه ی او بلند شده !. آق شیخ خاتمی نمی داند که نه یزدی جایی می نشیند که نم باشد و نه رژیم کاری می کند که احترام به حقوق بشر باشد . دلیل این آزادی ها این است که آخر آن نامه ی محرمانه نوشته شده : وقتی انتخابات تمام شد تمام زندانیان سیاسی آزاد شده را بگیرید ، آنوقت خرتان از پل گذشته کسی دمبتان را که نمی برّد .
کریسمس مبارک!
بودن
هوا ، غذا و فضا محدود بودند . رشد آغاذ شده بود . صرفه جویی در ”نفس کشیدن" گره گشا نمی شد . افزایش هوا در گرو تغییر فضا بود . مرگ ، فضا را اشفال کرده بود. زمان می گذشت . نا امیدی غلبه می کرد . کمی هوا مانده بود. یا باید مرگم را نفس می کشیدم . یا باید نفسم را زندگی می کردم .
در آن فضایی که جایی برای دست و پا زدن نبود ،به دیوار آهنینی که دنیارا احاطه کرده بود خیره شدم . در ثانیه هایی که هوا تمام می شد تصمیم گرفتم زنده بمیرم پس به دیوار نیستی نک زدم .با کمال تعجب ترک بر داشت . فضا لا یتناهی شد و هوا دلپذیر . عجب دنیایی بود مقابلم :
من جوجه ای بودم که سر از تخم در می آوردم .
خواستن
خواستن" پیاده است .
پا در رکاب اسب " فرصتی" باید .
که سخت بعید است توانستن .
طو طی ای که افتاده جسد ش در خیابان :
- مگر هر روز تا به شب ،
- ورای حرف زدن –
سراپا خواستن نبود ؟ .
یلدا خوش گذشت؟
من از خستگی
تشنه ام
برای یک لیوان
مرد ن .
چشمانت را ببند
فرض کن من پذیرفتم که بمانم
تا فردا مثل هر روز بیدار بشوم
که چه بشود؟
هجوم دلتنگی ها را مگر می شود با کسی تقسیم کرد؟
مشکل جایی است برای نفس کشیدن
ونفس من
در گروی نانی است برای ماندن
در تنازع بقا همه نمی مانند
تو ماندنت را بکن
چشمانت را ببند
من رفتنی هستم .
مناجات
بدادی دستها تو به مردان هیز
یکی دست به شیراک نامرد نیز
کشند آنجا انتظارت با کارد تیز
کنم من دعا و بکن تو نیز



***************
پیشنهاد
صدام حسین راآندسته از رهبران جهان که دست به جنایت نزده اند محاکمه کنند .

***********************

دستگیری سعدی
بی بی سی گزارش دادشخصی به نام علی اکبر نجفی به جرم اقدام علیه امنیت ملی کشور زندان است. او که پنجاه و سه روز در زندان اوین بوده و منتظر محاکمه است روی شیشه ماشینش نوشته :
دوران حاکمان مستبد به پایان رسیده . وکیل او می گوید شیخ سعدی که فرموده :
نماند ستمکار بد روزگار ____________ بماند بر او لعنت پایدار
هم باید به عنوان شریک جرم باز داشت ، زندانی و محاکمه شود .
حتم دارم غازی(!) مرتضوی دارد چرتکه می اندازد که خودش برود سراغ سعدی ، یا چون شیخ هست دادگاه روحانیت را بفرستد سراغش .

خواب

من در خواب دیده ام :
- که جنگ ها پایان می پذ یرند
و درختان خشک شکوفه خواهند داد .
- که بینوا یان خواهند خند ید ،
آنقد ر که می مانند چگونه نخند ند .
در خواب د یده ام من :
که همه ی چیز های خوب را ،
در خواب باید دید .
کی مقلد است ، کی مرجع تقلید؟

محاکمه صدام
آیت الله شاهرودی از کوفی عنان خواسته که صدام را برای محاکمه تحویل جمهوری اسلامی بدهد .آقای کوفی عنان حتماً این کار را بکنید ، آمریکا و آخوندها هر دو اهل معامله اند . این کار چند فایده دارد :
• هاشمی رفسنجانی و باندی که مسئول ادامه جنگ بود از او اعتراف می گیرند که در این زمینه مقصر او بود نه آخوندها و نه آمریکا .
• قبل از اینکه صدام برملا کند که چه چیزهایی را در جمهوری اسلامی پنهان کرده . مقداری پلتو نیوم غنی شده که یا دشان رفته به البرادعی گزارش کنند تحویل آمریکا میدهند تا بوش داد بزند : یافتم یافتم .
• از طریق حسین شریعتمداری و نشریه کیهان هویت اورا طوری بر ملا می کنند که نقش حضرت امام در روشن کردن آتش جنگ کمرنگ و رد پای پدر بوش در تحریک شیعیان عراق از بین برود .
• با استفاده از سوزنهای مخصوص و شیافهای پتاسیم ، گروههای فشار موازی از او چکهای امضاء شده ای خواهند گرفت که اگر پنجاه پنجاه هم تقسیم شود هزینه بعضی از بمبهای غیر هوشیاری که اشتباهی بچه می کشند ، در خواهد آمد .
• تعدادی قاچاقچی ، دانشجوی خائن ، روزنامه نگار خود فروخته برای تیر باران کردن داخل و تعدادی عضو القاعده برای تحویل به امریکا از جیبهای او در خواهند آورد .
• برای خودشان عکسهایی از او می گیرند حین بمب گذاری در آرژانتین و سر بریدن دکتر بختیار و در حال پول دادن به حزب الله لبنان . و برای آمریکا چند تا عکس از او می گیرند در حال ساختن دیوار بین فلسطین و اسراییل .
• برای آنکه خیلی از خانمها و آقایان در دنیا دلخور هستند که چرا خود کشی نکرد ، کاری می کنند که برای تفنن و شاد کردن آنها یکی دو بار خودکشی کند .
• با استفاده از جسمهای سختی که آقای مرتضوی و آیت الله شاهرودی دارند از نامبرده اعتراف می گیرند که در انتخابات آینده رأی دادن به محافضه کاران در داخل ایران و جمهوری خواهان در آمریکا به نفع دنیاست .
• با استفاده از برادران سیمای لاریجانی کار تحقیر و توهین به حرمت انسانی را در موردش به کمال خواهند رساند .
• با استفاده از برادران بسیجی و برای قصاص دست و پایش را ضربدری می برند .
• نهایتاً چون آقایان به کاخ نشینی عادت کرده اند ، صدام سنی را برای دست و پا کردن کاخی در بهشت می کشند . و بدین ترتیب دنیا از شر تروریسم نجات یافته جای بسیار بسیار امنی می شود .
آمار
محیط زیست اعلام کرد پنجاه درصد پستانداران حیات وحش در انقراض هستند .
عمه من اعلام کرد صد در صد پستان داران حیات غیر وحش هم مقروض هستند .
می پذیرم اما غر می زنم
خیلی ها معتقدند که سرعت به روز شدن وبلاگ من زیاد است . ترمز می گیرم . دیرتر به روزش می کنم . اما بگذارید به آنها غری هم بزنم : در این دنیایی که مثل برق به روز می شود چطور میشود آهسته رفت؟ .


***شرکاء***
چرا رفسنجانی گریه می کند؟
سؤال
صدام دستگیر شد . خوشحالید یا غمگین؟ چرا؟.
خاتمی گفت روزنامه نگار زندانی نداریم . یکی داریم که اونم زندانی سیاسی نیست ! .
رفسنجانی به خاتمی : با با تو دیگه کی هستی . گفتم تو از اینقدر بزرگتر دروغ بگی خراب میکنی .
مصاحبه
مولوي عبدالحميد شه بخش رهبر مذهبی اهل تسنن استان سيستان و بلوچستان در گفت و گويي با خبرنگار خبرگزاري كار ايران به پرسشهايي در خصوص استان پاسخ داده . یکی دو قسمت آن را با ترجمه خودمانی برایتان نقل می کنم :
خبرنگار: سيستان و بلوچستان پس از دوم خرداد در حركت‌‏هاي مدني كاملا پيشتاز و موفق عمل كرده است، شما چه تحول اساسي را عامل اين اشتياق معرفي مي‌‏كنيد؟

مولوی عبدالحمید : _ آنچه كه از آن با نام"تحول مدني" بخصوص مناطق سني نشين نام برده مي‌‏شود، خصوصاً پس از دوم خرداد و حضور گسترده مردم در انتخابات كه توجه نه تنها مسؤولين نظام، بلكه جهانيان را به خود جلب كرد، اميدواري اهل سنت ايران به آرمان‌‏هاي دوم خرداد و شعارهاي آقاي خاتمي بود، مردم از اين كه به خواسته‌‏هايشان توجهي نمي‌‏شد، مكدر بودند، از سويي فشارهايي به لحاظ سياسي و مذهبي بر اهل سنت اعمال مي‌‏شد، و لذا با رغبت بيشتري به اصلاحات روي آوردند و در تمام انتخابات پس از دوم خرداد حضور بسيار فعالي داشتند و درصد آراي آنها خيلي بالا بود، اما متأسفانه، دولت منتسب به دوم خرداد نتوانست به خواسته‌‏هاي مردم اهل سنت پاسخ مثبت بدهد، هر چند توانست جو سابق را بشكند، اما تحول چنداني ايجاد نكرد، لذا آن انگيزه اوليه الان در اهل سنت وجود ندارد و در مناطق سني نشين يأس جاي اميد را گرفته است كه مسؤولين امر بايد به اين مسئله توجه جدي نمايند و برادران اهل سنت خود را پيش از آنكه بيش از اين مايوس شوند، دريابند.

ترجمه از فارسی به فارسی خودمانی : اشتیاق مشتیاقی نبوده . یکی یکی مارا می ربودند و می کشتند گفتیم شاید این تحفه شق القمری بکند . ایشان هم که آمدند لفظ لغت می شکنند و به قر وفر خود میرسند .
اصلاح طلبان مست و محافظه کاران دیوانه نیست عجب گر ما را بخوانند بیگانه

خبرنگار : اخبار درگيري اشرار با پليس و نيروي انتظامي هميشه هست، حتي اخيراٌ خبري بود كه اشرارخودروي پليس را در شهر زاهدان با آرپي‌‏چي منفجر كرده و عده‌‏اي از افراد پليس و مردم عادي را كشتند.

مولوی عبدالحمید : _‏‏ بله، ما هم آن را به شدت محكوم كرديم و به شدت هم ناراحت شديم، اما آن دليل مخصوص به خودش را داشت، مسؤولين هم در جريان هستند، از پليس يك سري تندروي‌‏هايي سر زد كه همه هم تذكر دادند، از نمايندگان مجلس گرفته تا علماي منطقه و در نهايت برخورد پليس مشكلاتي را در شهر پيش آورد، مثلاً برخي از اعضاء پليس افرادي را بازداشت كرده و بدون اين‌‏كه حكمي از دستگاه قضايي بگيرند و محاكمه‌‏اي صورت دهند، آنها را اعدام كرده‌‏اند، تندروي‌‏ پليس سبب يك سري ناامني‌‏هايي شد، وقتي با احساسات با مردم برخورد شود، آنها هم با احساسات برخورد مي‌‏كنند، اما اگر برخوردهاي معقول و در چارچوب قانون باشد، هيچ‌‏گاه شاهد اين حوادث نخواهيم بود، در زاهدان چندين شيعه و سني بدون حكم دستگاه قضايي توسط پليس كشته شدند و طبيعي است كه افرادي تندرو هم در جامعه هستند كه به شكل بدي واكنش نشان مي‌‏دهند و اميد دارم هيچ‌‏گاه نظير اين حادثه تكرار نشود.

ترجمه از فارسی به فارسی خودمانی : بعله من هم ناراحت شدم . خیلی به مردم این استان گفتم که سعی کنند بالاتر از مسیح باشند ، اگر نظام یک برادرشان را کشت خودشان بروند آن یکی برادرشان را بکشند . اما تو کتشان نمی رود می گویند: هر کس زد توی گوشمان ما یکی می زنیم روی دماغش یک اردنگی هم میزنیم به در "فلانش" . امیدوارم هیچ گاه این حادثه تکرار نشه .
(متن کامل مصاحبه را در سایت بلوچ و بلوچستان بخوانید.)
يك قاضي عراقي با اشاره به موضوع اخراج مجاهدین خلق اعلام كرد: بهتر است آنها از ايران بخواهند تا آنها را ببخشد. من فكر مي‌كنم ايران آنها را درك خواهد كرد.
شیرین عبادی به نخست وزیر نروژ: گفتی به خاتمی که زندانیهای سیاسی را آزاد کند ؟
- آره . گفت امضاء میکنه می فرسته مجلس ، اونا تصویب کردن می فرستن شورای نگهبان اونا هم میفرستن مصلحت نظام. رد که شد، شما زنده بودین اذیت می شین یادش بندازین تا ایشان دوباره پیگیری کنه .
تکون نمی خورم ولی مرگ مادرت شلیک نکنی .

ژان شیراک رییس جمهور فرانسه در حال مذاکره و گفتگو دوستانه با رییس جمهور آفریقای جنوبی
گوشه ای از مجلس شورای اسلامی . چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند .
نخست وزیر نروژ به خاتمی: شما که جلوی اینترنت و دیشهای ماهواره ای و امواج رادیویی و خطوط تلفن و مخابرات و گردش آزاد اطلاعات را گرفته اید اینطور دوان دوان و خندان خودتان را به کنفرانس اطلاع رسانی رسانده اید که چه بشود؟.ایشّک!.
آیا میدانستید که:
• کنفرانس اطلاع رسانی یک اجلاس دوروزه در شهر ژنو است.؟
• خاتمی با صد نفر به این کنفرانس رفته. ؟
• اسامی دو وزیر ، چهار معاون وزیر ، چهار مترجم و سی و یک راننده ! در میان اعضای هیأت ایرانی به چشم میخورد؟.
• حسنی مبارک در همین اجلاس با خاتمی ملاقات کرد .؟ و بعد به خبر نگاران گفت : خاتمی از من خواست که ملاقاتش کنم من هم پذیرفتم .؟!
***************
فغان کاین آخوندان پرتزویرِ شهر آشوب
چنان بردند آبرو که ترکان خوان یغما را
بدون شرح
ملکه تشریف بردند آفریقا ، شما هر کجا تشریف می برید ببرید
با مبارک خندان می باید بود
وز جملهٌ رندان می باید بود
ریاست ما که چو گل ده روز است
شاد و شنگول و خندان می باید بود
اگرآن مبارک حسنی به دست آرد دل ما را
به خال مصری اش بخشم تنبان و ابو موسی را
اطلاعیه
چهل نفر از بی خانمانهایی که در جامعه بی طبقه توحیدی شبها روی کارتن میخوابیدند با گرفتن چند میلیون دلار از آمریکا وبه خاطر آنکه آبروی نظام را ببرند ، به طور دسته جمعی و به بهانه سرما و یخبندان ، دیشب اقدام به مردن کردند . اجساد این چهل نفر که معتاد وگداوبی پول بودند ، در اولین ساعات روز جهانی " حقوق بشر " توسط مأموران شهرداری به بهشت زهرا انتقال یافت . از باز ماندگان این آقایان(همه خیلی آقا بودند) خواهشمند است برای تعیین تکلیف خود و باز پرداخت دلار های آمریکایی به برادر مرتضوی مراجعه فرمایند . از آوردن جسم سخت خودداری فرمایید ،چون به اندازه کافی در دادستانی موجود هست . گروه فشار موازی رهبری
ماده اول اعلامیه جهانی" حقوق بشر"
** ماده‌ي اول ـ تمام افراد بشر آزاد به دنيا مي‌آيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند. همه داراي عقل و وجدان هستند و بايد نسبت به يكديگر با روح برادري رفتار كنند.
مسخره
برای اصلاح قانون نظام وظیفه بناست قانون بشود که هر کس پسر ندارد باید -
" مالیات دفاعی" بدهد . این قانون که تصویب شد رویشان باز می شود به بهانه های زیر هم مالیات می گیرند :
• زنانی که قدرت حامله شدن ندارند باید مالیات جزایی بدهند .
• مردانی که قدرت حامله کردن ندارند باید مالیات دوایی بدهند .
• زنان و مردانی که ازدواج نمی کنند باید مالیات سزایی بدهند .
• دخترانی که خواستگار ندارند باید مالیات رفاهی بدهند .
• پسرانی که به آنها زن نمی دهند باید مالیات نگاهی بدهند .
• کسانی که فقط دختر دارند باید مالیات جنایی بدهند .
دست آخر همه باید به حضرت رهبر مالیات خدایی بدهند .
ایل شه بخش را بشناسید
گروگانگیری ای که اخیراً توسط نیروهای فشار جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان صورت گرفته نام ایل شه بخش را به عنوان یک " باند" تبهکار و قاچاقچی روی زبانها انداخته . این ایل قبل از جنگ جهانی اول به موجب فرمانی به مهر صفوت الدوله با انگلیسها در بلوچستان وارد جنگ می شود .بعد از جنگ جهانی درمحلی به نام گورستانی در مبارزه با نیروهای اشغالگر انگلیسی بیست کشته می دهد . اتحاد آنها با طوایف گمشادزهی و یار احمد زهی و ادامه جنگ علیه انگلیس باعث درگیری این قوم با دولت مرکزی که تحت الحمایه انگلیس بود می شود. که به بمباران و قلع و قمع این ایل می انجامد .
چرا دولت آخوندی این گروگانگیری را به ایل شه بخش نسبت می دهد ؟ . چون این ایل ایلیاتی زندگی می کند . راه خودش را می رود . نه امام سرش می شود نه حضرت رهبر .در بازی منطقه ای محسن اژه ای ، علی فلاحیان ، هاشمی رفسنجانی ، حضرت رهبر ، شرکت نمی کند . بناست بلوچستان سیاه چال مبارزان ایران بشود . بلوچها می دانند زیر بار نمی روند ، لذا باید گوشمالی بشوند .رژیم می داند شاخک های دنیا حساس است . اول باید دنیا را خام کند : منطقه نا امن است ، قاچاق چیند ، گروگان گیرند . و سپس رگبار مسلسلها ، اعدامهای کور . ما را در یابید گرگها حمله را شروع کرده اند .
گروگانگیری
در سیستان و بلوچستان گروگان گیری شده . تخم گروگان گیری را خود رژیم با اشغال سفارت آمریکا کاشت . نسبت دادن این گروگان گیری به بلوچها نمایشنامه جدیدی است به کار گردانی باندهای زیر زمینی رژیم . پنج میلیون یورو باج خواستن کار بلوچ نیست . در بیست و پنج سال گذشته رژیم موفق شده برای بلوچستان کله گرگی به نام " قاچاق مواد مخدر" بسازد . اگر مقدار تناژ تریاک و مرفینی را که رژیم ادعا می کند از این استان کشف کرده جمع بزنید می بینید نصف کره زمین اگر زیر کشت خشخاش برود آنقدر محصول نمی دهد .رژیم با پروژه گروگان گیری می خواهد :
- سران ایلات و عشایر را به خاطر همکاری نکردن در ساختن دخمه ها و دهلیز ها یی برای انتقال زندانیان سیاسی داخل ایران گوشمالی دهد .
- عده دیگری را در بلوچستان که به سن مبارزه رسیده اند از دم تیغ بگذراند .
- به اتحادیه اروپا نشان دهد که اگر بر قدرت نباشد و نکشد چه جنایاتی صورت می گیرد .
- معاملات پس پرده اش را برای تحویل دادن سران القاعده در قبال تحویل گرفتن سران مجاهدین خلق سرعت دهد .
به هر نحو که می توانید به مردم این سرزمین کمک کنید و نگذارید رژیم این پروژه را عملی کند .
تهران
به این عکس خوب نگاه کنید .به سن افراد دقت کنید . خستگی ، اندوه ، درماندگی آنها را ببینید . اینها در کارناوال شادی شرکت نکرده اند . اینجا روستای دور افتاده ای نیست .اینجا محل خلافت حضرت رهبر است . اینجا مقر حکومت خاتمی است . اینجا تهران است و این عکس مال زمان ناصرالدین شاه نیست . اینها شریک شده اند سه نفره گدایی می کنند . اینها را دانشجویان می بینند که فریاد می زنند : رهبر خدایی می کند ، ملت گدایی می کند . در انتخابات شرکت می کنید بکنید .نمی کنید نکنید . اما نطقهای آقایان با ریش و بی ریش را این روزها با اطراف خود محک بزنید . از این خوش خلقی کلامی ، از قومی که به زبان بازی معروفند بخاری بر نمیخیزد . میخیزد؟ .
غروب
چه زیبا بود غروب
که می نشستند بر درب خانه زنان
و می شکستند قرانی "تخمه" را
چه می رفتند :دربحر تردد شلوغ خیابان
آه
که نماند غروبی
و نماند خانه ای
ونماندترددی
حتی
تخمی
برای کسی .

توصیه
جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب گفت : باید مردم را صادقانه به حضور در انتخابات دعوت کنیم .
دعوت صادقانه
مردم عزیز و گرامی ببخشید از این که ما شما را کشتیم و دهانتان را سرویس کردیم . و اینطور از توالت گرفته تا توی رختخواب شما دخالت و فضولی کردیم . خواهش می کنیم در انتخابات شرکت کنید . کشتن و بستن و دخالت و فضولی ما نه از بهر دین است بلکه اقتضای ماندن ما در این است .
دکتر یزدی تمساح را می خنداند
دکتر ابراهیم یزدی دلسوز دانشجویان شده . نصیحت می کند که آرام باشند . راهنماییشان می کند که توی انتخابات شرکت کنند . در نطقش به مناسبت روز دانشجو چنان برایشان اشک تمساح ریخت ، که تمساح زیر را روده بر کرد از خنده .
این مردها
- چرا نگاه میکنی ؟ . مگر از خودت خواهر و مادر نداری ؟! .
قابل نداره
برمر : ارتش آمریکا پس از انتقال قدرت نیز در عراق می ماند .
- خواهش می کنم . خونه خودتونه ، تشریف داشته باشین .
تحقیق
بعد از اینکه در افغانستان نه کودک بر اثر بمباران یک خانه توسط آمریکا کشته شدند ،حامد کرزای رهبر افغانستان یک اکیپ برای تحقیق به محل فرستاد . این که اکیپ مذکور در آن محل چه چیزی را تحقیق می کند مشکل خود آنهاست . ولی در آن محل چیزی جز آنچه در عکس زیر می بینید وجود ندارد : قبر نه کودک کشته شده .
نه انصاف است نه سالم که کودکان در ترس بزرگ شوند
وقاحت
رییس جمهور خاتمی به حضرت رهبر : آقا دیدید این آیت الله شاهرودی چه انتقاد شدیدی از قوه قضائیه کرد ؟ . حالا خودش رییسه ولی انگار نه انگار . میگم آقا داره اصلاح طلب میشه جون می ده برا رییس جمهور شدن ! .
داستان جعفرخان
روزی بود اما مثل حالا روزگاری نبود . یکهو یکی توی ماه پیدا شد وانقلاب شد و سر و کله آدمهای عجق وجق پیدا شد . توی منطقه ما جعفرخان کامبوزیایی انقلابی شد . جوانیهایش اصلاح طلب که نبود هیچ کارهایی می کرد که جاهایی ثبت شده است . باد که چرخید این جعفر خان مثل خیلی ها اصلاح طلب شد . حالا توی مجلس است . مثل دکتر آخوند خاتمی می میرد برای مصاحبه کردن . توی مصاحبه ها چهارتا به نعل میزند پنجمی را به خود نعل ! . هر وقت تمامیت خواهها کاری خراب می کنند ، می پرد جلوی دوربین ، یک فیگور شیش در چهار اصلاح طلبی می گیرد ، بعد می رود بالای منبر و از تمامیت خواهها دفاع می کند و محکم و با بی ادبی تمام می کوبد توی فرق مردم . امروز در سراوان مردم ناراحت بودند که مأ موران رژیم دیروز عزیزان آنها را کشته بودند . اما جعفر خان هزار و نهصد وشصت و هفت کیلومتر آنورتر در تهران بغل دست حضرت رهبر خوشحال بود که مأموران "سعه صدر " دارند و از مردم طلبکار بود که چرا خودشان نمی میرند و مأ موران را برای کشتن خود اذیب می کنند .
توضیح و سؤال
سراوان یکی از شهرهای معروف بلوچستان است . که آثار و بناهایی در آن مربوط به دوران پیش از اسلام است . علا وه بر خرما و مرکبات ، منطقه مناسبی است برای کشت و برداشت غلات و حبوبات . صنعت کوزه گری و سفال سازی به خاطر خاک مرغوبش می تواند پول ساز و کار ساز باشد . مهمترین معادن نفت بلوچستان نیز در این ناحیه قرار دارد . تنها اقدام جمهوری اسلامی برای توسعه این منطقه انتصاب امام جمعه هایی است از قبیل حجة الاسلام محمدیان . ایشان می فرماید این چند نفری که دیروز در این شهر حین تظاهرات به دست مأ موران رژیم کشته شدند قاچاقچی سوخت بودند . دروغ ایشان اگر راست باشد ، نباید مرده شور رژیمی را ببرد که مردمش در چنین سرزمینی مجبورند برای ارتزاق دست به قاچاق سوخت بزنند ؟ .
فرمایش
محمد رضا خاتمی برادر رییس جمهور گفت تنها راهی که وجود دارد این است که مأیوس نشویم ، بمانیم ، تحمل کنیم و هزینه بپردازیم . در عکس زیر ایشان را می بینید که مأ یوس نیست ، مانده است ، تحمل می کند و از صمیم قلب دارد هزینه می پردازد .
دو جلسه
جلسه اول روحانیت مبارز درسالن .(کنگره سراسری)
جلسه دوم مردم مبارز در قبرستان .(سالگرد قتلهای زنجیره ای )
آدمهای بی تعارف
دونالد رامسفیلد وزیر دفاع آمریکا به حامد کرزای رهبر افغانستان : دستتو بنداز پایین . بنا نیست هر وقت شما خواستید بتونید با ما دست بدین .
یادداشت
درشهر سراوان یک حادثه کوچک رانندگی باعث شده که سربازان نظام با تیر اندازی عده ای را کشته و تعدادی را عازم بیمارستان کنند . فکر نکنید این یک تصادف است . در زمان امام به نام مبارزه با مواد مخدر به جان سیستان و بلوچستا ن افتادند . در زمان خامنه ای و رفسنجانی با راه اندازی بسیج عشایری و آتش بیاری بسیج و اطلاعات مردم را کشتند. در زمان خاتمی هم عده ای را جزو حلقه های قتلهای زنجیره ای کردند .
حالا هم که شمشیر را از رو بسته اندو با ترکیبی از همه اینها دارند می کشند . تداوم نظام با خون ریزی است . دیروز ایرانشهر ، امروز سراوان ، فردا زاهدان . چهارشنبه خاش ، پنج شنبه زابل ، جمعه : نماز جمعه به امامت حضرت رهبر در چمن دانشگاه .
گورباچف ایران و شرکاء در جلسه سوگ خلخالی
دشمنان امریکا
آمریکاموفق شد تعدادی از دشمنان خود در عراق را دستگیر کند :

ایشان و اوشان
چلبی جان خنده ام می گیره : چه همقدیم و هم موقعیت! .
استفتا ء
آیا نظام را می شود باحقوق بشر آشتی داد یا نه؟.
حالت اول:اگرچنانچه حقوق بشر تن به ختنه شدن بدهد آری و در غیر اینصورت خیر .
حالت دوم:اگر حقوق بشر خودی باشد معطوف است به اجماع نظرات علما ء دست اندر کار .
حالت سوم : اگر سنبه پر زور باشد آیت الله روحانی تام الاختیار است که نظر بدهد .
هفت رکعت
مصباح یزدی گفت : حفظ نظام از نماز هم بالاتر است . یعنی اگر شما در شبانه روز هیفده رکعت نماز فرض می خوانید ، ولش کنید و عوضش هفت رکعت "حفظ نظام" بخوانید .
ناظر
خبرگزاری ها گزارش دادند که جمهوری اسلامی از اتحادیه عرب درخواست کرده به عنوان
عضو ناظر درآن اتحادیه پذیرفته شود .من که نمی دانم این کار احمقانه هست یا نه . ولی به نظر شما اگر این درخواست پذیرفته بشود آیا اعضاء اتحادیه آن چیز تماشایی خود را می گذارند که جمهوری اسلامی ناظرش باشد یا نه ؟ .
کلیه
یک دختر سوئدی کلیه یک دانشجو بیست ودوساله ایرانی را که همسرش حامله هست خرید. حالا مردم فکر میکنند همه دانشجوها همینقدر خوش شانسند . در صورتی که اکبر و منوچهر محمدی هم دانشجو هستند که کلیه هایشان توی زندان از کار افتاده ...
حالا چند خریده؟.کلیه دیگه ای لازم نداره؟.
سؤال
آیا میشود از "کفتارهای پیر"به"گرگهای"جوان پناه برد ؟ .
رنجش
باکمال تأسف اطلاع شدم که فاطمه حقیقت جو اعلام کرده برای انتخابات مجلس هفتم خودش را کاندیدا نمی کند . بفرمایید این هم از این . حالا ملت ما چه خاکی توی سرش بکند ؟ . این نظام را چه میشود؟ . فاطمه را هم از خود رنجاند؟.
حقوق شهروندی
جمهوری اسلامی حقوق شهروندی شهروندان خودش را کف دست آنها گذاشته الا مرحوم فتح الله حجازی هفتاد ویک ساله که امریکا در سامره حقوق شهروندیش را وسط سینه اش گذاشت . مگر نظام بد به حقوق شهروندی شهروندان می رسید که امریکا هم به کمکش شتافته؟ .
اقدام
اولی- آیا در سالگرد قتلهای زنجیره ای و بعد از پنج سال اقدامی هم در مورد آنها کرده اند؟ .
دومی- بعله. قصد دارند حلقه های جدیدی به آن اضافه کنند .
کلاه گذاری
جلال طالبانی با دست خودش ، سر خودش کلاه آمریکایی میگذارد .
قابل توجه محسن جان مخملباف
بعد از اینکه فعالیتهای انسانیت در دهات افغانستان تمام شد سپاسگزا ر خواهم شد سری به دهات
سیستان و بلوچستا ن هم بزنی . فیلمی ، مدرسه ای و یا حتی شیشه ای برای کلا س بی شیشه ای .
خداوند دستگیر بچه هایت بکند .
می گویند، می گوییم
می گویند : مردم نمیتوانندبادموکراسی قهرکنندوپای صندوقهای رأی نروند .
می گوییم : اگر دموکراسی ای وجود دارد این فرمایش متین است .اما اگر " آخوند " کراسی حکم فرماست این فرمایش هم می لنگد هم بو می دهد .
تهدید
خودت و برای من به خر گری نزن من از تو خرترم، یالله بگو ببینم صدام کدوم گوریه ؟! .
به یاد حمید مصدق
بخشي از قصيده‌ي “آبي، خاكستري، سياه“سروده زنده یاد حمید مصدق:
«...
با من اكنون چه نشستن‌ها، خاموشي‌ها
با تو اكنون چه فراموشي‌هاست
چه كسي مي‌خواهد
من و تو ما نشويم
خانه‌اش ويران باد
من اگر ما نشوم، تنهايم
تو اگر ما نشوي،
خويشتني
از كجا كه من و تو
شور يكپارچگي را در شرق
باز برپا نكنيم
از كجا كه من و تو
مشت رسوايان را وانكنيم
من اگر برخيزم
تو اگر برخيزي
همه بر مي‌خيزند
من اگر بنشينم
تو اگر بنشيني
چه كسي برخيزد؟
چه كسي با دشمن بستيزد؟
چه كسي
پنجه در پنجه‌ي هر دشمن دون
آويزد
دشت‌ها نام تو را مي‌گويند
كوه‌ها شعر مرا مي‌خوانند
كوه بايد شد و ماند،
رود بايد شد و رفت،
دشت بايد شد و خواند
در من اين جلوه‌ي اندوه زچيست؟
در تو اين قصه‌ي پرهيز كه چه؟
در من اين شعله‌ي عصيان نياز،
در تو دمسردي پاييز - كه چه؟
حرف را بايد زد!
درد را بايد گفت!
سخن از مهر من و جور تو نيست
سخني از
متلاشي شدن دوستي است،
و بحث بودن پندار سرور آور مهر
...
سينه‌ام آينه‌اي است
با غباري از غم
تو به لبخندي از اين آينه بزداي غبار
...
من چه مي‌گويم، آه...
با تو اكنون چه فراموشي‌ها؛
با من اكنون چه نشستن‌ها، خاموشي‌هاست
تو مپندار كه خاموشي من،
هست برهان فراموشي من
من اگر برخيزم
تو اگر برخيزي
همه بر مي‌خيزند»
عافیت باشه
آیت الله شاهرودی گفت : فرهنگ ضابطان و باز جویان با متهمان مناسب نیست .
شب بخیر جناب آیت الله . صحت آب گرم ، عافیت باشه انشا ء ا لله . فرمایش د یگه ای اگر هست بفرمایید تا این جمعه سر قبر زهرا کاظمی آنها را قرا ئت کنیم قربان .
فرمودند
رییس جمهور گفت : مجلس در رأ س امور است ، این یک تعارف نیست .
کاملاً با ایشان موافقم این یک تعارف نیست ، یک " فرمایش " است .
سلاح علم
امام جمعه کرمان گفت بسیجیان باید خود را به سلاح علم و حکمت مجهز کنند .
فکر بسیار خوبیه ، چون آدمهایی که به سلاح علم و حکمت مجهز نیستند د ور سرشان یک دستمال می بند ند و یک سری شعارهای تو خالی را بلغور می کنند و کور کورانه از یک نادانتر از خود پیروی می کنند . وقتی آدم به سلاح علم و حکمت مجهزبشود عوض گلوله واژه به کار می برد و عوض مرگ طلبی زند گی طلب می شود .
توطئه
روزنامه د یلی تلگراف نوشت:مرد م در ایران معتقد ند که انگلیس در صد سال گذشته در ایران توطئه کرده است .
مستر د یلی تلگراف بی خیال مردم . شما خونتان را کثیف نکنید. مثل جک استرا و آیت ا لله روحانی خونسرد باشید . خنده بر هر دردی دوا ست .

تصادف
چلبی گفت آمریکا د نبال ایجاد دولتی د ر عراق است که د ر آینده با او دشمن نباشد .
عجب تصادفی ! د ست بر قضا ملت عراق هم د نبال ایجاد د ولتی است که د ر آینده دشمن ملت عراق نباشد .
این آقا چی میگه
جعفر كامبوزيا نماينده‌ي مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت : اكنون بعد از پشت سر گذاشتن مقطعي بحث بر اين است كه چگونه اين اصلاحات را ادامه بدهيم، قطعا تاكتيك‌ها و استراتژي‌هاي اتخاذي با گذشته متفاوت است. بايد د يد با اين استراتژ‌ي ‌هاي جديد همان افراد مي‌توانند همان نقش را ايفا كنند؟ با اتخاذ استراتژي ‌هاي جد يد يا همان افراد بايد بيايند در قالب‌هاي جد يد نقش ايفا كنند و يا نيروهاي جد يد تري با پتانسيل‌ها و ويژگي‌هاي مشخصي بايد به ميدان بيايند. ( لطفاً خانم ها و آقایانی که می فهمند نماینده شهر ما چی می گه برای ما ترجمه کنه که آیا ما باید د وباره تو قالب جد ید جعفر خانو پتانسیل کنیم بره میدان یا استراتژی جد ید رو قالب کنیم در ایشون ؟)
سؤال از من : نکاتی در مورد قتلهای زنجیره ای روشن شد ؟ .
جواب از عمه جان : بعله . روشن شده که نکات تاریک فراوانی در آنها وجود داره .
سؤال از من جواب از عمه جان
سؤال از من : چرا انگلیس در اشغال عراق با آمریکا متحد شد ؟ .
جواب از عمه جان : چون برای انگلیس مشکل بود که عراق رو از چنگ صدام در بیاره ولی از چنگ آمریکا
مثل آب خوردن درش میاره .